ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

" اوه خدا حتی تو خلقت ِ طبیعتش هم بین ما و خارجی ها فرق گذاشته ! "

" خاک بر سر ملت ما . ما عرضه نداریم که . مسئولین ِ ما فقط بلدند پول ملت رو بالا بکشن ! به این فقرا رسیدگی نمی کنن که ! "

" اگه این دانشمند تو ایران بود فکر می کنید باهاش همچین برخوردی داشتند ؟ هه ! معلومه که نه ! "

این ها بخشی از کامنت هایی هستند که روزانه در فضاهای مجازی مختلف می بینم . وقتی این کامنت ها را می خوانم ، تصور  می کنم مثلا پسری روی کاناپه دراز کشیده و گوشی اش را در دستش گرفته و همچنان که آب پرتقال می خورد و از هوای خنک خانه شان لذت می برد ، در فضاهای مجازی مختلف کامنت های انتقادی می گذارد .

بزرگترین اشکال ِ ما مردم ِ ایران که شاید باعث می شود مثل کشورهای دیگر پیشرفت نکنیم ، این است که فقط بلدیم نظر بدهیم و دیگران را انتقاد کنیم . توقع داریم مسئولین کارشان را به نحو احسن انجام دهند ، حتی کار ِ ما را هم انجام دهند ؛ و ما راحت و بدون دغدغه پول دربیاوریم .

عده ای از مردم به طبیعت زیبا و دوست داشتنی ِ کوه های آلپ که نگاه می کنند تاسف می خورند که چرا ما همچین طبیعت هایی نداریم ؟!!! ما هم از این طبیعت ها داریم و شاید چندین برابر زیباتر و بهتر از آن طبیعت را هم داشته باشیم ، ولی ما مردمی هستیم که وقتی به جنگلی برای تفریح می رویم ، زباله هایمان را داخل کیسه ای جلوی درخت قرار می دهیم . بعد عکس های ِ یکی از جنگل های شمال با حجم زیاد زباله ها که می بینیم ، کامنت می گذاریم که : " خاک بر سر این ملت . خاک بر سر مسئولینش ! " واقعا توقع داریم مسئولین چه کار کنند ؟! مثلا رئیس جمهور هفته ای یک بار برود رامسر و زباله های ما را جمع کند ؟!!! خاک بر سر ها را هم باید در موقعیت مناسب و به جا استفاده کنیم !

یادمه یک بار ، در گروهی در وایبر ، فیلمی گذاشته بودند که دختری یازده ، دوازده ساله ، بین زباله ها دنبال یک تکه نان می گشت ؛ طبق معمول همیشه همه نوشته بودند : " واااای خاک بر سر ملت . پول رو بالا بکشن همین میشه دیگه ! " من نمی گم در مورد مسائل اقتصادی دولت مقصره یا نه ؛ ولی می توانیم برای فقرا خودمان کاری انجام دهیم بدون اینکه از دولت و مسئولین انتظار کمک داشته باشیم ! من همان روز به فامیل هایمان که " خاک بر سر دولت " را نوشته بودند ، پیشنهاد دادم هر ماه مبلغی حتی شده یک هزار تومان به من بدهند ، و با آن پول به خانواده ی فقیری کمک کنیم . هیچ کس جواب نداد ! به خدا هیچ کس اعلام آمادگی نکرد !! برای حل مشکلات ، نباید که ما زیر کولر دراز بکشیم و هی کانال عوض کنیم و بگیم : " من چه گناهی کردم که اینجا به دنیا آمدم ؟ باید برم اونور ِ آب ! " باید به خودمان تکانی بدهیم و تصمیم بگیریم کار خودمان را به خوبی انجام دهیم .

بدون شک ، آدم هایی که هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت خودشان و ملتشان انجام نمی دهند و بلدند فقط اعتراض و انتقاد کنند و فحش بدهند ، حتی به بهترین کشور با بهترین امکانات هم مهاجرت کنند ، هیچ پیشرفتی نخواهند کرد . مطمئنم ! حالا هی بنشینند به دولت و ملت فحش بدهند و در ابر آرزوهایشان زندگی در آلمان را تصور کنند .

  • ۹۴/۰۴/۱۳
  • نعیمه :)

نظرات (۵)

موفقم باهات:)
پاسخ:
خیلی هم عالی ! خدا رو شکر ! :)
  • محمد رنجبر
  • موافقم با حرفاتون اما نه با همه کلمه هاش...
    اولا اینکه "فقط بلدیم انتقاد کنیم" روح انتقادو زیر سوال میبره... اما مشکل "نوع" انتقاداته که غلطه. وگرنه لزومی نداشت که خود خود شما الان یک پست انتقادی بنویسین
    در ضمن فرق انتقاد خوب و انتقاد بد به این نیست که انتقاد بد زیر کولر و با آب پرتقال باشه و به انتقاد خوب بر اساس کلیشه ها با "توی مردم بودن" باشه...
    فرق انتقاد خوب و بد به توانایی استدلاله حالا در هر شرایط می خواد باشه...
    چه بسا زیر کولری هایی که انتقاد درست میکنن و توی مردمی هایی که pH بصیرتوشون هفته... ینی خنثای خنثی ینی هیچی به هیچی و انتقادشون بالطبع در حد " اوه خدا حتی تو خلقت ِ طبیعتش هم بین ما و خارجی ها فرق گذاشته ! "  هست...
    پاسخ:
    ممنون که اینقدر با دقت خوندین ! :)
    همه ی حرف های شما رو قبول دارم ولی منظورم بیشتر با کسانی بود که صبح تا شب تو خونه شون زیر کولر نشستند و فقط انتقاد می کنند ( انتقادهای بی پایه و اساس ) و انتظار دارند با این وضع ، شرایط مملکتمون بهتر بشه و اینا یک شبه پولدار بشن !!!
    نمی دونم برنامه ی ماه عسل که عباس رو آورده بودند دیدین یا نه ، می گفت : ما باید دیدمون رو عوض کنیم . شاید خارجی ها یک صدم امکانات ما رو داشته باشند ولی ازش استفاده می کنند ، ما هم باید از امکاناتمون با فکر ِ درست ، استفاده کنیم و شرایطمون رو عوض کنیم !
    اینکه منظورم رو خوب منتقل نکردم شاید به خاطر ضعف ِ قلمم باشه !
    :)
    سلام دوست

    + بستگی داره برا خدا چیکار کردن رو در چی ببینی

    + من همچان معتقدم شرایط و موقعیت هست که رفتار یک عده انسان رو می سازه و اون شرایط که چندسال حاکم یه جامعه بسته باشه ؛ بیابید پرتقال فروش را
    پاسخ:
    سلااااام .

    خودمم نمی دونم دیگه چه کاری خوبه ! حس می کنم خدا ازم ناراضیه ... .
    چقدر کم نوشتی ؟ فکر می کردم الان بیام کلی مطلب باید بخونم
    خوبی تو ؟ رو به راهی ؟
    پاسخ:
    اکثر کسایی که می نویسن وقتی حالشون بده خیلی خیلی می نویسن . من برعکسم . باید حالم خوب باشه تا بنویسم !
    خیلی خوب نبودم . اما دیشب گریه کردم الآن بهترم ! D: نگران نباش !
    همین چهارتا کتاب خوندن ؛ تمرین راست گفتن ؛ دل نشکوندن ذهن پاک کردن کارای خوبه دیگه
    پاسخ:
    آره خوبه . ولی نمیشه مطلق خوب بود . همین آزارم میده . کنار خوبی ها یه بدی هایی هم هست . بدی هایی که شاید همین خوبی ها رو هم کم کم از بین ببره !

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی