ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

گفت : " اونا که خیلی مومن هستند . اونا دیگه چرا اینقدر برای جهیزیه ی دخترشون خرج کردند ؟ گناهه آخه ! "

من این جمله را که شنیدم دنبال ِ یک دیوار بودم که سرم را محکم بکوبم !! چرا فکر می کنند هر کسی که مذهبیه باید تو خونه ی چهل متری زندگی کنه با ساده ترین وسائل ِ ممکن و اگر لباس های شیک بپوشد ، مرتکب گناه کبیره شده است ؟!!!

ما در مورد ِ دینمان مطالعه نمی کنیم و حرف ها و جمله های هر آدم سطحی که در مورد ِ دینمان ، دروغ تحویل می دهد باور می کنیم و برای هر کاری می گوییم : " گناهه ! گناهه ! گناهه ! "

خدا گفته هر نعمتی که برای شما دادم از آن استفاده کنید ، خوب زندگی کنید .

نه اینکه ظرف های گران قیمتمان را داخل ِ بوفه بگذاریم و جلوی مهمان با فیس و افاده از بوفه دربیاوریم تا آن ها در آن غذا بخورند و خودمان داخل ِ ظرف های رنگ و رو رفته و لب پر غذا بخوریم ! نه اینکه چند میلیون پول ِ فرش و رومبلی بدهیم و روی آن ها را بپوشانیم که ممکنه یک موقع کثیف شوند . ما باید از داشته هایمان استفاده کنیم و از این زندگی لذت ببریم . خوب خرج کردن ، گناه نیست . استفاده از نعمت های خدا ، آنقدری که به ما داده ، گناه نیست . حتی امام صادق (ع) هم که در زمان ایشان اوضاع بهتر بود ، در بهترین خانه زندگی می کردند و طبق گفته ی امام صادق (ع) حتی داشتن سی دست لباس اسراف نیست .

حالا ما بشینیم بگیم : " گناهه ، لباس خوب و تمیز پوشیدن برای فلانی عیبه . گناهه تو این ظرف های شیک و قشنگ غذا خوردن ! "

تهیه ی بهترین امکانات و وسائل زندگی برای خودمان ، مناسب با درآمدی که داریم ، خیلی هم خوب و پسندیده ست . خوب زندگی کردن ، گناه نیست ، خاک بر سری زندگی کردن گناهه .


  • ۹۴/۰۴/۲۰
  • نعیمه :)

نظرات (۴)

  • لیلی زارعی
  • درود و خدا قوت
    پاسخ:
    :)
    عنوان را دوست می داشتیم

    + خودت می دونی اسلام واقعی نیست ؛ کشورهای دموکرات بیشتر فکر می کنم موازین اسلام رو بکار میبرن !
    اندیشه های عامه ای که وجود داره که فلان چی گناهه حرامه زشته بیساره یه سری هتش خرافه هایی هست که به نام دین به خوردمون دادن یع سری هاشم مبلغان دینی هستن دیگه و فضایی که می خوان باشه ؛ مسلما جامعه ای که کمتر تفکر داره بیشتر تقلید همین هست
    یه از یه طرف دیگه هم صدا و سیماست ؛ فیلم ها مخصوصا فیلمای تو ماه رمضان میدادن ؛ تمام مدهبی ها زندگی ساده بی آلایش خیییلی زیاد متواضع از اونور آدم بده ها تیشان فیشان خونه هایی که تو خوابم نمی بینیم
    پاسخ:
    ما مسلمانیم اونا دارن طبق آیات و احادیث زندگی می کنند ! این حرص آدم رو درمیاره ! :|
    الآن خدا رو شکر تکنولوژی کلی پیشرفت کرده . لازم نیست برای رسیدن به یه جواب همه ی کتاب ها رو بگردیم ، با یه سرچ ساده می تونیم در مورد یه موضوع خاص کلی اطلاعات به دست بیاریم ! وقتش نرسیده این اندیشه های سطحی و خرافات رو از ذهنمون پاک کنیم ؟!!
    کاش می شد یه روشی رو پیدا کرد برای پاک کردن ِ این خرافه ها . یه روشی که بشه خوب زندگی کردن رو هم به خودمون هم به دیگران یاد بدیم !
    صدا و سیما که بیشتر عصبیم می کنه . همیشه آدم های مذهبی رو بیسواد و فقیر ، بیچاره معرفی می کنه با هزار تا مشکل تو زندگی . همه ی اینا تو دید ِ مردم تاثیر می ذاره .
    نعیمه ؛ تنظیمات نظرات نداره تو یه پنجره جدا باز شه زیرش نیاد ؟ اینجوری سخته
    پاسخ:
    سارا مثل بلاگفا نیست که تایید رو می زدی تایید می شد . هزار تا اینجا علامت داره . کم کم دارم یاد می گیرم ! :))
  • خانوم ِ لبخند :)
  • این نگاه ها کی تغییر میکنه نمیدونم !فکر نکنم عمر ما قد بده..
    پاسخ:
    ما اگه تلاش نکنیم که این دید ها رو تغییر بدیم ، نوه ، نتیجه هامون هم همینطور پیش میرن ... عمر اونا هم اون وقت قد نمیده ! :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی