ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

شعور !

کتاب آئین نامه را داخل کیفم گذاشتم و با عجله راه افتادم ! دیر کرده بودم و هی به ساعتم نگاه می کردم . سوار تاکسی که شدم ، همه ی قوانین و همه ی تابلوها را در ذهنم مرور می کردم و خدا خدا می کردم که سوالات ِ آسان نصیبم شود !!!
راننده تاکسی هی سبقت می گرفت و سعی می کرد همه ی ماشین ها را جلو بزند تا از چراغ رد شود ! چراغ سبز بود ولی راه بسته بود . پلیس راهنمایی رانندگی به تاکسی اشاره کرد : " حرکت نکن ! راه بسته ست ! " راننده هم عصبانی شد که : " چراغ سبزه که ! " پلیس جوان گفت : " درسته سبزه . ولی راه بسته ست . اینجور مواقع نباید حرکت کنی ! " تو دلم حرف ِ پلیس جوان را تائید کردم ! اما راننده ی تاکسی عصبانی شد که : " چی میگی ؟! من بیشتر از سن تو تجربه ی رانندگی دارم ! " پلیس جوان هم سرش را تکان داد و رفت ؛ یعنی هر کاری دلت می خواد انجام بدی ، انجام بده !
بعد راننده تاکسی بالای منبر رفت و به من و مسافران ِ دیگر گفت : " انگار اینجا اروپاست !! نمیشه این قوانین رو اینجا اجرا کرد . وقتی چراغ سبزه باید حرکت کرد . ماشین رو می دادم اون گوشه ، همین که حرکت کردند منم می رفتم دیگه ! "
از شدت حرص خوردن ، لب هایم را گاز می گرفتم . می خواستم کتاب ِ آئین نامه ی راهنمایی رانندگی را از کیفم دربیارم و به آقای راننده ی پر ادعا نشان بدهم که ما همچین قانونی هم داریم فقط اجرا نمی کنیم ؛ اما حیف که نتوانستم . حیف که حوصله ی دهن به دهن شدن با او را نداشتم !!
هی خودمان را با کشورهای خارجی مقایسه می کنیم ، اما چند بار شده در این مورد فکر کنیم که چرا فرهنگ ِ آن ها نسبت به ما بهتر است ؟! چقدر در مورد فرهنگ ِ آن ها تحقیق کردیم ؟!!
آن ها تابع قوانینشان هستند . نمی گویند : " نمیشه . نمیشه ، اجرای این قانون شدنی نیست ! " به نظر ِ من در مورد همه چیز ، شعورشان بالاتر از ماست ، نه فقط در اجرای قوانین ! همین یک کلمه ی ساده هم باعث شده پیشرفت کنند و خیلی از ما جلوتر باشند .
ما فکر می کنیم همه چیز را بلدیم و در برابر هر چیزی که خلاف ِ عقیده ی ما باشد می ایستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم اشتباهمان را قبول کنیم !!! همین رفتار هم باعث شده ، فرهنگ ما روز به روز بد تر و بدتر شود !!!
  • ۹۴/۰۵/۱۹
  • نعیمه :)

نظرات (۳)

باهاتون موافقم..
دقیقا حرف دل من بود...
کی ما درست میشیم...خدا می دونه..
پاسخ:
تا نخوایم درست نمیشیم ! که بیشتر این مردم هم نمیخوان !
هرکسی از خودش شروع کنه و فرهنگ سازی کنه ، شاید کم کم یه روزنه ی امیدی دیده بشه .... !
منم چهارشبه امتحان آیین نامه دارم!:دی
قبول شدی تو؟!
پاسخ:
جدی ؟! خوب بخونیاااا ! D:
آره قبوووول شدممممم ! :))
خیلی چیزا تو قانون مون هست و ما بهش اهمیت نمیدیم...
من منتظرم چن ماه دیگه ک سنم رسید بدو برم واسه گواهی نامه :)))))
پاسخ:
آره متاسفانه !
پس همین که سنت رسید زود برو ثبت نام کن ؛ چون خیلی طول می کشه !D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی