ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

استاد تیتر " تکامل جنسیتی ِ مغز " را روی تخته نوشته و بعد توضیح داد که : " ما چیزی به نام مغز نر و مغز ماده داریم . همین مغز متفاوت هم باعث تفاوت رفتاری در جنس نر و ماده می شود . " بعد در مورد یک آزمایش حرف زدند : " چند تا دختر و پسر که تا حالا اسباب بازی ندیده بودند داخل یک اتاق گذاشتند با چند اسباب بازی . بدون اینکه چیزی به آن ها یاد بدهند همه ی دخترها عروسک را برای بازی انتخاب کرده بودند و همه ی پسرها ماشین و تنفگ را . بعضی از رفتارها تعیین شده هستند . مثلا پرنده ی نر از لانه بیرون می رود برای پیدا کردن غذا و پرنده ی ماده در آشیانه می ماند و روی تخم ها می نشیند . یک بار در آزمایشی با تغییر هورمون ها ( با تغییر شیمی مغز ) باعث شدند پرنده ی نر روی تخم ها بنشیند !!!!! "

بحث خیلی خیلی جالبی بود . بعد استاد به شوخی به یکی از دانشجوها گفت : " شما دوست دارین چه تغییری در شیمی ِ مغز من ایجاد کنید ؟ "

هم کلاسی ِ من خندید و گفت : " کاری می کنم که دست و دلباز تر بشین تو دادن ِ نمره ! "

استاد گفت : " واقعا همچین کارهایی ممکنه . من می تونم کاری کنم که شما شاد بشین . می تونم کاری کنم که الآن احساس گرسنگی بهتون دست بده یا کاری کنم که به درس فیزیولوژی علاقه مند بشین . " دوباره با صدای بلند خندید و ادامه داد : " حتی آمریکایی ها با ساخت قرصی به نام شجاعت کاری کردند که دیگه سربازهاشون از جنگ نترسند . "

استاد که همه ی این ها را توضیح می داد ؛ داشتم به این فکر می کردم که کاش می شد خیلی راحت و ساده ، بدون دردسر شیمی مغز ِ داعشی ها و کسانی که قتل های زنجیره ای انجام می دهند ؛ تغییر دهیم . اینطوری لازم نیست اینقدر بمب و تفنگ و اسلحه بسازیم برای جنگیدن . با بالا پایین بردن ِ چند تا هورمون میشه صلح جهانی برقرار کرد !

در مورد تغییر هورمون ها اطلاعات کافی ندارم . نمی دانم از چه طریقه ای میشه این کار را انجام داد . حتی نمی دانم آیا به این ایده تا حالا فکر کرده اند یا نه ؟ شاید هم عملی شده است فقط یک نفر را احتیاج دارند که نزدیک داعشی ها شود و یکهو تزریق را انجام دهد . خیلی جالب میشه یک آدم ِ جانی ، یکهو به یک انسان مهربان و رئوف تبدیل شود !!!

  • ۹۴/۰۷/۱۴
  • نعیمه :)

نظرات (۱)

میشه کاری کردکه تمام لیلی های زمین دست ردبرسینه مجنون هانزنند!؟
پاسخ:
اگه بشه یکی رو مهربون تر کرد ؛ حتما میشه این کار رو هم انجام داد ... !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی