ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

کودکی



تعطیلات رفته بودیم نمایشگاه صنایع دستی. محوطه ی نمایشگاه چشمم خورد به بچه ای که دنبال یک کیسه می دوید و هر بار که از دستش فرار می کرد ، می خندید.
به داداشم گفتم: " کاش می شد برگردیم به دوران کودکی! "
این جمله را خیلی وقت ها از زبان ِ خیلی ها شنیده اید. اینقدر که کم کم دارد به یک جمله ی اعصاب خرد کن و تکراری تبدیل می شود. ولی هر چقدر هم که تکراری و بد باشد، من دوست دارم برگردم به آن دوران.
اما برادرم لب هایش را جمع کرد و گفت: " من که اصلا دوست ندارم برگردم. اینا هیچی نمی فهمن! "
خندیدم. از این خنده های تلخ! گفتم: "دقیقا به خاطر همینه که می خوام برگردم چون بچه ها هیچی از زندگی نمی فهمن. هیچ غصه ای ندارن. تو دنیاشون دروغ وجود نداره. اما دنیای ِ ما پره از دروغ. هیشکی به هیشکی راستش رو نمیگه. همه چیز شده منفعت طلبی. "
امشب که این عکس را دیدم، دوباره ذهنم این جمله ی تکراری را گفت: " کاش می شد نعیمه برگردی به کودکی! "
معتقدم کسانی که روزی هزار بار مثل من به این جمله تکراری فکر نمی کنند، از جمله افرادی هستند که بلدند از زندگی شان با همه ی شرایط خوب و بدش کنار بیایند و لذت ببرند. کسانی هستند که هیچ حسرتی به دل ندارند تا برای جبرانش آرزوی برگشت به گذشته را داشته باشند. حق دارم به حال ِ این آدم های خوشبخت غبطه بخورم؟!
  • ۹۴/۰۸/۰۴
  • نعیمه :)

نظرات (۴)

وقتی که عباس بر زمین افتاد پرچم هم زمین افتاد.....یادمان هست که این پرچم حسین هست در قعر چاه هم که باشد هم در بالاترین نقطه دنیا خواهد بود...چون در دستان امام زمان هست به دستور فاطمه زهرا...
شایدم اونایی که به این جمله فکر نمی کنن کودکی نکردن از همون اول با درد و غصه بودن … 
پاسخ:
نه سارا فکر نمی کنم. حداقل در مورد داداش خودم مطمئنم که خیلییییییییی زیادتر از من بچگی کرده... خیلی زیااااااد...خاطرات خوبش بیشتر از مال ِ منه! برای همین دیگه حسرتی نداره...
همیشه معلم دین و زندگیمون می گفت به چیزای بزرگ فکر کنین کارای بزرگ از خدا بخواین , خداست دیدی آمین گفت 

+ آخ چه می چسبه به آدم , بهترین کارو کردی گوشت بشه تنت D:
پاسخ:
میدونی سارا مشکل چیه؟ گاهی وقتا یه آرزوهایی داریم که به نظرمون بزرگه ولی در حقیقت کوچیکه . منم فکر می کردم آرزوم خیلی خوب و بزرگه، برآورده که شد دیدم خیلی اشتباه کردم!
پراکنده نوشت : 
+ آره دقیقا … 
+ اتفاقا دیشب بود تلوزیون نشون داد که آزمایشی رو کردن که مثلا یه اتفاقی برا یه نفر بیفته تو خیابون چند نفر کمکش می کنن , ۶۴ درصد کمک نکردن به طرف 
+ خب اون دو نفر رو دیگه بهشون اعتنا نکن 
+ من هروقت راجع به کسی یا چیزی تو ذهنم گفتم ها سرم اومد بلافاصله :/
پاسخ:
اون آمار رو دیشب دیدم، خیلی بد و دردناک بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی