ترنم شیدایی

پنجره تاریکی ...

ترنم شیدایی ...

رهایی از تنهایی ...

اینستاگرامم : n.naeime

n.naeime@outlook.com

راهنمایی که بودم سر ِ یک موضوعی شدیدا با مادرم بحث می کردم . حدس می زنم دخترخاله ام هم سر ِ همان موضوع با خاله ام بحث می کرد . من دختری بودم درس خوان که همیشه سرم لای ِ کتاب و دفتر بود و همه ی دغدغه ی دخترخاله ام این بود که یک زن ِ خانه دار موفق شود ! هیچ وقت علایقمان با هم یکسان نبود . مادرم دوست داشت در بعضی از مسائل من مثل ِ دخترخاله ام شوم و خاله ام دلش می خواست دخترش در درس خواندن مثل ِ من باشد .
وقتی از مدرسه برمی گشتم و مستقیم به اتاقم می رفتم برای درس خواندن ، مادرم به اتاقم می آمد و می گفت : " ببین فرشته رو ! تو کارهای خونه به مادرش کمک می کنه . برنامه ریزی کن ، هم درس بخون هم به من کمک کن . " عصبانی می شدم . می گفتم : " به من چه ! فرشته هر کاری که دوست داره بکنه . نمیشه که من عین ِ اون بشم ! "
وقتی خانه ی مادربزرگم دور ِ هم جمع می شدیم و من درس می خواندم خاله ام همیشه به فرشته نیش و کنایه می زد که : " مگه شما دو تا تو یه کلاس نیستین ؟ پس چرا نعیمه درس می خونه تو نشستی ور ِ دل ِ من ؟! " فرشته هم چپ چپ نگاهم می کرد !!
معلوم بود که هر دو از این مقایسه شدن ها دل خوشی نداشتیم .
فکر نمی کنم کسی پیدا بشه که وقتی بهش بگن : " ببین فلانی چه قدر خوبه ! تو هم شبیه ِ او باش ! " خوش حال شود و بگوید : " باشه تمام ِ سعی ام رو می کنم . " همه دوست داریم عین ِ خودمان باشیم . به دنبال ِ هدف های خودمان برویم . به دنبال ِ علایق خودمان برویم . کسانی که سعی می کنند برای راضی کردن ِ اطرافیانشان کارهایی کنند که دور از علایق و اهدافشان است یا رفتاری داشته باشند که مال ِ خودشان نیست ، محبوب نیستند . ارزشی نزد ِ دیگران ندارند به خاطر ِ تقلیدها و کارهای ِ تکراری شان !
حالا عده ی زیادی از ما دور ِ هم جمع شدیم و کارمان شده مقایسه ی رامبد جوان و احسان علیخانی ! مقایسه ی خندوانه و ماه عسل ! مقایسه ی کمپین قطره قطره و طرح ِ محسنین !
اگر همین دو شخص عین ِ هم رفتار می کردند و دو برنامه ی شبیه ِ هم می ساختند همه انتقاد می کردند که : " وووووی ، برنامه ی تکراری ! صدا و سیما بلد نیست یه برنامه ی خوب بسازه ... . " و ... .
دو نفر دارند برای هدف ها و دغدغه هایی که در زندگیشان دارند تلاش می کنند ، دو نفری که مثل ما فقط حرف نمی زنند ، شعار نمی دهند ، انتقاد نمی کنند بلکه سعی می کنند دغدغه ها و ایده هایشان را به مرحله ی اجرا برسانند . شاید عده ای از این جمعیت ِ چند میلیونی ِ ایران ، اهدافشان شبیه رامبد جوان باشد و او را حمایت کنند و عده ای مثل احسان علیخانی فکر کنند و برنامه ی او را بهترین برنامه بدانند . دلیلی ندارد که این دو طیف ِ متفاوت ، به هم بپرند و انتقاد کنند و فحش دهند !!!
هیچ وقت نمی شود گفت کار ِ یکی از این دو نفر برتر است .
کمپین قطره قطره ی رامبد جوان ، عالی ست برای این که هر موقع مسواک می زنم یا وضو می گیرم ، سعی می کنم آب را الکی هدر ندهم و طرح ِ محسنین احسان علیخانی که دوباره زنده اش کرد ، به نوبه ی خود ستودنی ست ! خیلی عالیه که حالا 270000 بچه ی بی سرپرست و بد سرپرست ، حامی پیدا کرده اند . همین ماهایی که به خاطر ِ همین بچه ها به دولت فحش می دادیم که به آن ها رسیدگی نمی کنند ، احسان علیخانی و همه ی ماه عسلی ها باعث شدند این بچه ها بعد از این به امید ِ خدا ، شب ها گرسنه نخوابند .
بهتر نیست به جای ِ این انتقادها و فحش ها بگوییم : " دم همه ی خندوانه ای ها و ماه عسلی ها گرم !! " ؟؟!!
  • ۹۴/۰۴/۲۷
  • نعیمه :)

نظرات (۲)

آخ آشنا بود ؛از همونایی که هنوزم جاشون درد می کنه  :)
پاسخ:
من هر موقع یاد تو می افتم میام می بینم کامنت گذاشتی برام ! در این حد تلپاتی یعنی ! :))
تو رو خدا ؟ چقدر خوبیم ما D:
پاسخ:
اوهوووووم ! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی